آزاد فیلمبرداری عکسبرداری Samsung دوربین

آزاد: فیلمبرداری عکسبرداری Samsung دوربین کانال همراه بررسی دوربین Galaxy J7 Max

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری از کارآگاهان حقیقی تا قاتلان زنجیره ای

به گزارش بانی فیلم، مینی سریال تلویزیونی «رلیک» یک بار دیگر بحث قاتلان زنجیره ای را لااقل در صدر امور سینمایی و برنامه های تلویزیونی در غرب قرار داده و این در

از کارآگاهان حقیقی تا قاتلان زنجیره ای

از کارآگاهان حقیقی تا قاتلان زنجیره ای

عبارات مهم : سریال

به گزارش بانی فیلم، مینی سریال تلویزیونی «رلیک» یک بار دیگر بحث قاتلان زنجیره ای را لااقل در صدر امور سینمایی و برنامه های تلویزیونی در غرب قرار داده و این در حالی است که در ۱۰ سال اخیر مجموعه های طولانی و مینی سریال هایی از این دست و البته با تأثیرگذاری های زیاد و اندک کم نداشته ایم. در «Rellik» که به شش قسمت ۱۰۵ دقیقه ای تقسیم شده است و ترتیب و روال قصه گویی به شکل برعکس است و ما از امروز به گذشته و با شیوه قصه گویی فلاش بک از رویدادهای تحقق یافته مطلع می شویم، یک کارآگاه باهوش پلیس بریتانیا به نام گابریل مارکهام (با بازی ریچارد دورمر) را در مرکز اتفاقات داریم و او مردی است که عزم راسخ دارد یک قاتل زنجیره ای یا سریالی را که چندی پیش در حمله ای با اسید به وی لطمات جسمی و معنوی آشکاری را وارد ساخته، اسیر قانون و زندانی کند و از این طریق زخم های عمیق خود را التیام بخشد. این مینی سریال ابتدا به ما می گوید که قاتل زنجیره ای مورد بحث احتمالاً طی حملات اکتشافی مارکهام و همکارانش جان باخته و دیگر در قید حیات نیست و سپس با رجوع به گذشته و تشریح آنچه روی داده، ما را به سوی افشای رازها به پیش می راند و این احتمال مهم را قوت می بخشد که شاید هم قاتل مورد اشاره نمرده و هنوز در قید حیات باشد.

تکاپوی رازداران
در تیمی که مارکهام را در راه سخت تقابل با این قاتل مخوف همراهی می کند، همکارانی مثل ایلین (جودی بالفور) که تازه به واحد محل کار مارکهام اضافه شده است و رییس پلیس منطقه (ری استیونسون) که خود رازهای متعددی در زندگی اش دارد، نیز عضویت دارند و تکاپوی آنها آخر رازی را بر ملا می کند که هیچکس انتظار آن را نداشته و تکان دهنده و فوت آفرین است.

از کارآگاهان حقیقی تا قاتلان زنجیره ای

جودی بالفور که در رل ایلین شپارد متخصص قشنگی خلافکاران حضوری محسوس و موفق در مجموعه «رلیک» دارد و به عنوان هنرمندی که با سریال پلیسی پرطرفدار «کارآگاه حقیقی» نیز مرتبط بوده است و در سریال «Quarry» و «تاج» نیز رل های مهمی را عهده دار بوده، راجع به دنیای اسرارآمیز «رلیک» می گوید: هنگامی که تازه وارد «رلیک» و فضای آن شده است بودم، از هر جهت نسبت به حقایق و پرسشها آن احساس بی اطلاعی می کردم و کل تجربه نخستین من نیز به حضوری ناقص در یک اپیزود این سریال منحصر می شد و عنوان آن قسمت اطراف همکاری من و کاراکتر ریچارد دورمر بود. سم میلر که کارگردانی آن اپیزود را برعهده داشت، بارها با من صحبت کرد و حاصل آن همه صحبت و دقیق شدن روی مباحث چیزی است که در قسمت های بعدی این مجموعه دیده اید. سوالی که دائماً در آن قسمت اطراف کاراکتر من تکرار می شد، این بود که آیا در جنایات روی داده مقصر و سهیم بوده ام یا خیر. حسن و شاید هم عیب این سریال ها این است که در اکثر قسمت های آن اتفاق می افتد که ناقض یا کامل کننده رویدادهای قبلی است و هر بار یک افشاگری و مسئله تازه روی می دهد.

استرسی که اندک نیست
شاید هم جودی بالفور قصد کوچک نشان دادن تعلیق و استرسی را داشته باشد که اطراف تخلفات احتمالی وی و کشف آن به وسیله مسوولان بوجود می آید و این مینی سریال را به پیش می راند و بدون آن بسیاری از نکات جالب آن رنگ خواهد باخت.

بالفور این احتمال را رد نمی کند که شک فزاینده تماشاگران به وی زاده ارتباط ها و اتفاقاتی است که دائماً در مسیر حرکت او و در روند شکل گیری قصه روی می دهد ولی حتی خود او نیز بارها احساس کرده است که یک جای ماجرا می لنگد و قضایا کامل در براق نیست و شک ها نسبت به کاراکتر وی محو نشدنی هست. این البته بنا و فرمول طراحی و ارائه داستان های پلیسی ای از این دست است و به اعتقاد بالفور همه چیز به گونه ای تنظیم شده است است که قاتل سریالی این داستان زمانی سر برآورد که پرسشها به اوج شدت و حدت خود رسیده هست. یک وجه مهم جهت ثمر دادن این تلاش ها و هیجان زا شدن هر چه زیاد اتفاقات ارتباط کاراکترهای بالفور و ریچارد دورمر است و احتمال ها و تنش ها اطراف این ارتباط مسئله ای است که می تواند قصه را تا آخر جهت بینندگان جالب نگه دارد و در موقع کشف سیمای فرد قاتل یک شوک به آنها وارد کند.

پایه های استحکام
بالفور اعتقاد دارد هماهنگی و حرکت یکدست او و دورمر در طول این مینی سریال این ارتباط را به اوج بهره دهی خود می رساند و تکوین ماجراها را به شکلی مطلوب در می آورد.

به گزارش بانی فیلم، مینی سریال تلویزیونی «رلیک» یک بار دیگر بحث قاتلان زنجیره ای را لااقل در صدر امور سینمایی و برنامه های تلویزیونی در غرب قرار داده و این در

او می گوید: دورمر اعتقاد داشت که رل او در این مینی سریال از سخت ترین مواردی است که در عمر هنری اش تجربه کرده است و شاید همین مسئله باشد که موجب قوام زیاد این اثر هنری و حساسیت و قوت کارها شد. البته او به عنوان یک ایرلندی شوخ طبعی های مرتبط با این ملت را هم دارد و ما از وجوه متفاوت ری را جهت کامل شدن کارها بهره گرفتیم.

در دنیای دیگر
اما این مینی سریال پر رمز و راز تنها مرتبه ورود جودی بالفور به داستان های جنایی و فیلم های مرتبط با آن نیست و او جهت ادامه ماجراهای «کارآگاه حقیقی» نیز مدنظر واقع شده است است و در سیزون سوم آن هم نقش آفرینی خواهد کرد.

این سریال هم اتفاقات براساس بارزترین پرونده های جنایی است و البته سوژه ها نه واحد بلکه متعدد است و هر بار به مسئله ای متفاوت ورود و مسئله موجود حل می شود ولی بالفور به این مورد نیز به چشم یک پدیده جنایی روز نگاه می کند و به واقعه ای که ثابت می کند زندگی های کنونی به مثابه حرکت روی طنابی نازک است و هیچ چیز آن با یقین احساس امنیت همراه نیست و هر لحظه ممکن است اتفاقی بیفته که شاهد فوت های حیاتی را قطع و ادامه زندگی را ناممکن کند و اینکه افسران و پلیس های به تصویر کشیده شده است در «کارآگاه حقیقی» تا چه میزان سرسخت و کمال طلب راند تغییری در این ماجرا بوجود نمی آورد و زندگی همان قدر از دست آدمها گریزان است که فوت به آنها نزدیک.

دقت وسواس وار
بالفور می گوید: من کارهای پلیسی شبکه HBO را هر لحظه پسندیده ام و در مورد کارآگاه حقیقی هم باید متذکر شوم که هر چند سیزون اول را دوست داشتم ولی سیزون دوم چندان دلخواهم نبود. مجموعه این پرسشها مرا به سوی فصل سوم سوق داد و آن هم در شرایطی که همه چیز این مجموعه شکل گرفته و سر جای خود نشسته است و اضافه کردن هر چیز بنیادین به عنوان کار مشکل خواهد بود. تفاوت آشکار «کارآگاه حقیقی» با سایر آثار پلیسی تلویزیونی سالهای اخیر دقت وسواس واری است که صرف تدوین داستانها و نحوه ارائه تصویری آن می شود و در کمتر سریال دیگری در تاریخ طولانی سریال سازی های پلیسی در آمریکا چنین دقتی به کار گرفته شده است و آن دقت هم موجب نقض وجوه جالب و رویایی و خیالی یک داستان نشدده هست. به واقع «کارآگاه حقیقی» شما را تنها با هیجانات صرف و حساسیت های لحظه ای همسو نمی سازد بلکه علت و برهان می دهد و کارها را با دقت به پیش می برد و به هر عنوان و نوع برخوردی جایگاه سزاوار آن را ارزانی می دارد. البته در عصر فعلی سریال ها و فیلمسازی ها در شبکه های غیرقابل شمارش تلویزیونی در دنیا و به خاص در آمریکای شمالی اگر از این سلاح ها استفاده نشود کارها لنگ خواهد ماند و به واقع نیز متون تکراری در بعضی سریال ها و برنامه های دیگر تلویزیونی به حد و گونه ای است که جهت موفقیت باید حتماً به نوآوری روی آورد و از تکرار گذشته ها دوری جست. این یک اصل مهم جهت رسیدن به موفقیت است.

از کارآگاهان حقیقی تا قاتلان زنجیره ای

واژه های کلیدی: سریال | سریالی | مجموعه | زنجیره | قاتل سریالی | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz